Köksfix

Men hallå,vad hade vi för väder igår
egentligen?
Ja,inte så att det blev drivis kanske,men
det var ju ingen ordning på allting typ.
 
Inte kul alls när man inte vet om det ska
börja regna helt plötsligt,så jag uppehöll
mej inomhus istället.
 
Först slängde jag ihop lite tortillabröd som färdiggräddades i stekpannan.
Så jävla mycket godare än köpetortilla.
 
Det slutade dock inte där,för jag hittade
lite olika sorters nötter och mandel i en
påse oxå och kände direkt att jag ville
testa ett recept jag sett nyligen.
 
Leila Lindholm gjorde nämligen en sorts chokladgodis
som hon kallade fudge.Den innehåller nötter,mandel,
kallpressad kokosolja,agavesirap,kakao och vaniljpulver.
(och lite flingsalt)
 
Nu gjorde jag den iof aningen onyttig(are) genom att bre på smält
ljus choklad,men i det stora hela är den iaf "något" bättre än en
köpt 200 gramskaka med schweizernöt t.ex!
 
Faktum är,att det var en av dom godaste "godisbitar" jag ätit som smakar just
choklad.Om det beror på att man inte känner sej lika onyttig som med "vanlig"
ska jag låta vara osagt,men jag äter ju hellre sånhär än typ en Japp el.liknande.
 
Det tråkiga är väl iof,att ingredienserna
är förhållandevis dyra,men å andra sidan
behöver man ju inte frossa som en galning
och dessutom säjer man NEJ och avböjer
regnskogssköving genom att inte äta nåt
med palmolja i.(den ljusa innehöll inte det heller)
Bara en sån sak är ju värd dom där extra-
kronorna det kostar att få njuta...på riktigt!
 
Ha nu en riktigt skön söndag,själv ska jag
hälsa på djuren i Kolmårdens djurpark idag.
 
Tror dock inte att jag vildar till mej i
Wildfire,men man vet ju aldrig om
"övertalningskommittén" sätter in
en stöt eller två.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0