Long time no seen

Bara för att man bor grannar betyder inte
det att man nödvändigtvis ses varje dag,
eller rent av stöter på denne i typ affären
alltsom oftast.
 
Vissa människor kan man däremot ta upp
"tråden" med direkt även om det så skulle
gå ett halvår mellan träffarna.
 
Nu har det iof inte gått så långt i det här fallet,
även om det var skapligt länge sen vi sågs.
 
Igårmorse knackade det iaf på min dörr,och
utanför stod hon,grannen aka "hurtbullen" som
helt allmänt och mycket glädjande ville komma
och krama om mej och prata en stund.
 
Det känns fantastiskt att ha "såna" i sitt liv,och
den kramen betydde just igår MER än nånsin.
 
Efter att ha tjattrat i dryga halvtimmen bestämdes
att jag skulle kika över på en fika lite senare.
Så jag tog med mej min salladslunch och gick dit.
 
Där satt vi i lä i solen och grannen som jobbade hemifrån ursäktade sej ett par
gånger med jobbrelaterade samtal.
 
Attans härligt var det,att få en stunds
nära avkoppling och att uppdatera lite
om vad som hänt oss senaste tiden.
 
En bra avslutning på veckan m.a.o och
dessutom fick mina "måbrabehållare"
påfyllning inför helgen.
 
Jag är i detta nu "fiskeänka" i riktig bemärkelse.
Lilla mannen åkte redan igår för att sammanstråla
med sina fiskevänner ett par timmars bilfärd härifrån.
 
Nu ska dom försöka få "storfångsten" i sin 
inbördes årliga tävling,och jag får en hel helg
alldeles för mej själv 24/7.
 
Helt ensam är jag förvisso inte,hundarna håller
mej ju sällskap i viss mån och rastning av dessa
hör förstås till.
 
Ikväll är det visst nån musiktävling på tv,och vem
vet,jag kanske sätter på burken som bakgrunds-
sällskap.Att sitta bänkad i flera timmar och delvis
se siffror och konstiga utstyrslar,det hör inte riktigt
till min favoritsysselsättning.
Smaken är (tack & lov) delad i det avseendet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0