Torsdagsrepris

För exakt en vecka sen hade jag finbesök
av en liten man vid namn Wille,idag kommer
han åter till mormor för vi ska umgås ett
tag när hans mamma är på kvällsmöte.
 
Köttbullar och makamoner är beställt,men
känner jag den lille raringen så väl som jag
tror,så får jag nog fixa ett gäng plättar oxå!
 
I väntan på besöket ska jag roa mej med
att göra jordgubbsmousse till helgens
tårtor och så ska jag försöka komma vidare
i min glasgravering.
 
Just det senare har iaf påbörjats,och ingen
är gladare än jag.
Har haft så förbannat ont i graveringshandleden
ett tag,det har värkt och strålat upp i underarmen.
 
Sånt gör mej skiträdd på riktigt,tänk om det
blir nåt skit med karpaltunneln eller så.
Min kära mor har visst opererat sin och om jag
inte är helt ute och cyklar så har även storasyrran
gjort det!
 
Jag ber fan till ALLA högre makter att det INTE
blir nåt strul med min iaf,och så kör jag lugnt
och försiktigt med vila emellan varven.
 
Gelatinbladen ligger i blöt,så nu ska bara detta kokas ihop först.
 
Lite småfix och korrigeringar samt upputsning och första av tre
glas är klara!
 
YES,jag är på rätt väg!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0