Små steg framåt är oxå steg i rätt riktning

Vilket ljuvligt väder jag hade här igår.
Solen sken från klarblå himmel,och
hade det inte varit för den något kallare
väderleken och att träden fortfarande
står helnakna,då hade man lätt kunnat
tro det var vår på RIKTIGT!
 
Trots att jag faktiskt kände mej skapligt 
sliten i kroppen,dels beroende på den
satans ryggen men oxå ena hundens
allt tidigare morgonvanor,så bestämde
jag mej iaf för att promenera lite och
insupa en stunds energi.
 
Så värst mycket skojsigt att fota fanns det 
tyvärr inte,mest det gamla vanliga som 
lövfulla gräsmattor och gammalt skräp som
nu i tötider kommer fram,men jag knäppte 
iaf nåra bilder.
 
Mest som ett bevis på att jag FAKTISKT
gick ut så ni inte tror jag hittar på.
Fantasin kan ju ofta överträffa min egen
verklighet om man säjer så!
 
Grannens påklädda bil såg ut som en stor fot på väg in till doktorn.
 
 
Kyrkklockan visade tiden 13.05 och jag kände med ens att lunschtarmen
gjorde sej påmind.Vilken tur att jag köpte lite kyckling när jag slank in
på affären lite senare då!
 
"Nån" hade tydligen haft nöjet att vara på bio dagen innan och kände uppenbarligen
att det var smart att slänga den använda biljetten på marken.
(jävla miljöbov)
 
Solen sken som sagt och vissa skuggiga partier var fortfarande snötäckta!
 
Trädbeskärningstider?
Inte fan vet jag som inte är insatt,men det hängde iaf en såg i busken.
Kanske hade hen tagit en fikapaus i det fina vädret en stund.
 
Goda vanor sen drygt sju veckor tbk vill man ju INTE bryta,
så jag fortsatte med den nyttigare varianten,"gröna linjen" typ.
 
Och idag kära folket,idag har vi första mars.
Det känns jävligt skönt att få lägga februari
bakom sej och blicka framåt,för även om det
ska bli mindre sol och risk för nederbörd
inom kort,så är det nu iaf inte så jättelångt
kvar tills vi får ställa om klockorna och säja
att "SOMMARTIDEN" börjar.
 
Att det sen högst troligt inte smäller till och
blir trettitre grader varmt i slutet av mars är
ju en sak,det räcker så gott till att börja med,
att dagarna blir längre och det underbara
eftermiddagsljuset åter lägger sej som en
skön filt över axlarna.
 
SOM jag längtar..och räknar ner!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0