Vårvindar friska

Man skulle iaf vilja önska att det
verkligen ÄR vår med tanke på
barmark och fågelkvitter,men så
drar man sej till minnes att det
som vanligt kommer bakslag efter-
som det bara är slutet på januari.
 
Nåväl,jag gladde mej iaf så pass
åt det ljuvliga vädret idag,att jag
tog på mej ett par av mina högt
och innerligt älskade gympadojjor.
 
Den känslan är svår att beskriva hur en fots perspektiv.
 
På tal om älsklingar,så hade jag ju
förmånen att få hänga med en av
dom hela da´n igår då ju Wille var
här från arla morgonstund.
 
Efter obligatoriska promenaden vankades oxå det obligatoriska
badet SÅKLART,allt annat vore jättedumt!
 
Har man dessutom sovit hela TVÅ timmar OCH käkat upp ALL
mat,ja då får man faktiskt kolla på datorn och käka kex med
mjölk till.
 
Det blev även lite godis,man FÅR det hos mormor när det är
fredag och för att man är så duktig på alla sätt och vis!
 
När klockan precis dragit över halv sex
på kvällen pussades det "hej då" vid bilen
som mamman rattade hem.
Jag kunde fortsätta med matförberedelserna
och kände inget annat än en stor varm lycko-
boll som for runt i hela kroppen.
 
Ugnsrostade morotschips istället för ris fick det bli till kycklingen.
 
Och NATURLIGTVIS en riktigt god och innehållsrik sallad.
 
Idag står lite småfix såsom tvätt och
terapipyssel på schemat.
 
Har förresten oxå tänkt göra nåt gott
med torsk till kvällsmaten.
Men först lite keso och apelsinbitar
samt obligatoriska kaffet efteråt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0