G som i familjegemenskap

Hann precis bli klar med avfrostningen
av frysen,packa in alla korgar och diska
lite innan det var dax för middag hos
mami och papi.
 
Hämtade upp "Lilleman" och frös om fötterna
som en tok,men visste iaf att hundarna i sina
transportburar låg varmt och gosigt bland filtar.
 
Församling i köket.Mami & "Stora" har dessvärre gått ur bild för tillfället. 
 
Wille som oxå kom till mami (äldremormor) hittade min lillasysters gamla
dockskåp,så han och moster "Mellan" lekte en stund innan maten. 
 
Det serverades en god trerätters men jag glömde fota fiskgrytan som avnjöts efter
denna lilla goding.
Tyvärr sa nån att det var gratinerad getost uppepå,men jag åt iaf även om det inte
är min höjdarfavorit.Och underdelen samt det gröna var verkligen gott.
 
Wille agerade "dörrvakt" och släppte både in och ut dom som ville!
 
Blir så himla glad i hjärtat när jag ser dom här två,mina barns mormor och MITT
barnbarns äldremormor tillsammans.Vilken ynnest att hinna få barnbarnsbarn
och vilken lycka för Wille att ha tillgång till även den generationen ♥
 
Mami hade fixat en superfräsch fruktsallad till efterrätt,med grädde som ni såg
på bilden ovan.
 
Till kaffet serverades en kaka,men ståndaktig som jag faktiskt KAN vara,avstod
jag nu när jag ändå försöker undvika onödiga sockerfällor.
Inga problem alls om jag ska va uppriktig,inte för tillfället iaf.Vi får väl se hur
det känns eller OM det drar onödigt jävla mycket i tarmen om en månad eller så!
 
Jag vet inte om dom där tre tillhör mej,men det verkar misstänkt med tanke
på hur dom beter sej =)
 
"Lilleman" lixom "Mellan" är flitiga gymbesökare,och det har givit resultat för
båda två.Killar vill iof kanske ha större muskler,och det har han fått skitungen.
"Mellan" i sin tur har fokuserat både på kondition och att bygga upp muskelmassan.
Och på mindre än ett år har hon slängt nästan 25 kg åt helvete.
Bra jobbat båda två ♥
 
Sötnosar är dom alla tre ♥♥♥
(och Wille förstås)
 
Cindy gjorde ett tappert försök till att få mat vid bordet,men näe,det funkade inte!
 
Eftersom vi inte firade jul hos mami & papi,så hade jag heller inte sett hennes
gran.Hon har ju haft en vit senaste åren,men denna jul som varit nu bytt tbk till
en tradionell grön.Tät och fin var den iaf,även om jag för egen del är jävligt glad
att jag själv var smart som INTE släpade upp min när man betänker nedplocket.
 
Just det,jag måste ju visa hur fin frysen blev:
 
Nu tänker jag inte öppna dörrjäveln förrän tidigast i höst.
Avfrostning är inte alls my cup of tea,och man vill ju gärna
bevara feelingen så länge det bara går.
 
Och just det nummer TVÅ,jag hade ju fixat en
smörgåstårta igårmorse oxå.Den kom fina Mia
och hämtade på förmidda´n.
 
Inget extremt mästerverk kanske,men jag tror iaf att den smakade bra!
Toppingen levererar dock vad mängd beträffar,och med lite ostblommor
blev den ändå något födelsedagsaktig!
 
PUNKT & SLUT för idag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0