Upside down

Så jävla trist då,att jag inte har ett
skit att skriva om.
Iaf inget av värde eller som är det
minsta kul att läsa om.
 
Senaste dagarna har jag t.ex kräkts i
munnen så fort jag gått utanför dörren.
 
Det har luktat gammal matbespisning
och doften lixom tränger in i varje por
av kroppen.
 
Jag hatart,och slungas tillbaka i tiden
när man satt i matsalen och vägrade
äta upp den snuskigt äckliga leverstuvningen.
 
Jag minns så väl den gången jag fick sitta
kvar HELA matrasten,alla andra lämnade
borden och där satt jag och petade i riset
som simmade i den stinkande sörjan.
 
En lärarinna i klassen under mej spände
ögona i mej och sa:
"du sitter kvar tills du ätit upp,man MÅSTE
  äta lite av allt och prova"!
 
Ameh vafan,jag kunde inte för mitt liv ta
dom där vidriga leverbitarna i min mun.
Den där spykänslan som växte sej större
och större och hulkningarna som kom
helt oförberett.
 
Hon stod kvar,hon bara stod där lärarinnan
med blicken fastnaglad i mej,märkbart irriterad
över att inte kunna gå direkt till lärarrummet med
och sin efterlängtade kopp kaffe.
 
"Det är väl inte så farligt sa hon".
"Du tar ett par bitar så jag ser att du försökt,
och sen kan du gå"!
 
DEN ångesten,den våndan och det äcklet jag
upplevde då får det att vända sej i magen på
mej nu med.
 
Efter 35 minuter ungefär,stoppade jag in en
leverbit (utan sås) i munnen,tog en stor klunk
mjölk och försökte svälja.
 
Jag hann inte ens få ner det halvvägs i strupen
innan jag fort som fan rusade ut på toaletten
och kräktes upp det.
 
Som jag hulkade och som jag grät.
Man KAN inte tvinga nån,rättare sagt man
SKA inte tvingas till nåt som är vedervärdigt.
 
Jag glömmer det aldrig,och jag glömmer heller
aldrig den lärarinnan,även om hon aldrig hade
min klass.(tack och lov)
 
Blir jag påmind av den händelsen när jag känner
doften i min trappuppgång?
Svar JA!
 
Blir jag påmind av lärarinnan inte bara via dessa
lukter?
Svar JA,JA,JA.
För ironin i det hela är att hon bor bara ett stenkast
bort härifrån,så jag ser henne både nu och då!!!
 
Ska jag vara helt ärlig ser jag bara en stor klump
leverstuvning,och hade jag inte haft mina "spärrar",
då hade jag varje gång gått fram och kräkts i hennes
ficka rakt upp och ner!
 
Och jag hade TVINGAT henne gå runt med spyan
inte bara en kvart utan minst en timme,enbart
får att man måste PROVA.
Prova för att det inte är så farligt.
Om det är äckligt,DET är en HELT annan sak!
 
Trauma,ett jävla mellanstadietrauma som
gör sej påmint,det är vad det är!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0