Det blir ingen lång visit

Precis så hade Eva sagt innan hon kom.
 
Nähe och okej svarade jag,och tänkte i mitt
stilla sinne "vi får väl se hur det blir med det"!
 
Vi startade iaf med att käka lite,jag hade slängt
ihop nån sorts fiskhistoria i ugnen med rotsaker
och annat gott.
 
Nu vill jag inte skryta alls,men fan vilken hejjare jag är på att plocka ihop
vinnande kombosar i en form.
 
Eftersom Eva inte kom förrän runt 15 tiden,så
kände vi båda två,att här måste vi speeda upp
tempot på både prat och annat som skulle
hinnas med.Hon kunde ju som sagt INTE stanna
länge alls!!
 
Fort som fan fram med pannacottan som snabbt slank ner.Jag hade ju lixom
bestämt att det var en LCHF-dag!
Eva hade tydligen inget emot det,för den försvann snabbare än kvickt!
 
Jag behöver lite hjälp säjer hon sen,och plockar fram både dator
OCH telefon.BÅDA i allra nyaste skick.
 
Det här kommer ta tid tänkte jag samtidigt som
jag iklädde mej låtsasrollen som datasnille.
 
Eftersom jag inte själv har iPhone med iCloud och
vafan allt det heter,så tog det sin lilla tid att dels
försöka få över bilderna från hennes mobil till datorn,
och dessutom lära henne klicken till höger och vänster,
dubbel och trippel fram & tillbaka.
 
"Det blir ingen lång visit"...så hade hon sagt ja!!!
 
Men när uret visade 23.30 blev hon iaf tvungen att packa
ner både dator och mobil för att styra bilen hemåt ett par mil.
 
Då hade jag emellertid lyckats spela datafröken såpass väl
att hon klarade även dom mer invecklade kommandona.
 
Och med tanke på den utmattade "stilen",va det kanske tur att vi slutade där!
 
Lärarinnan själv va inte heller hon den mest pedagogiska så dax
kan man väl påstå!
 
Det blev ingen lång visit,det blev en LÄNGRE,typ
8½ timme för att va exakt.
Nu är jag ju varken förvånad eller det minsta ledsen
för det...tvärtom faktiskt.
 
Vissa människor kan det där med att få det att kännas
som det bara gått nåra minuter trots allt.
 
Att vi inte fick med ens hälften på dagordningen,ja det
är ett helt annat kapitel i vår relation.
 
Nu dröjer det till nästa "snabbvisit",Eva planerar för fullt
inför sin U.S.A-resa nästa vecka.
Och jag,jag ska nog ta och lära mej lite mer om iPhone
och sånt,för jag känner på mej att gårdagens problem
inte va dom enda.
 
Och inte fan vill jag sitta här som ett frågetecken nästa
gång hon kommer med sladdar,"moln" och andra frågor.
 
NEVER!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0