Dagens tips!

Rättare sagt kanske det är gårdagens!
 
Helt otroligt men jävligt sent om sider,så
tvättades iaf min lilla pärla igår.
 
Jag blir sjukt irriterad varje gång jag ska
göra det,för dom satans asfaltsfläckarna
är lögn i helvete att få bort trots avfettning
och allsköns medel.
 
MEN,dagen till ära (igår alltså),så hade jag fått
ett tips av "Stora" om en liten "suddgrej" som
eventuellt skulle kunna funka även på bilar.
 
Alltså,det här va det i särklass bästa jag upplevt.
Man fuktar den lite lätt och gnuggar...och som i ett trollslag typ,går
småstänk och fläckar  upp i rök!
 
Holy Moses,vilken innovation för gamla tanter som
envisas med att tvätta bilen själv,för hand!
 
Hon blev så glad lilla pärlan,men gladast va nog fan jag!
 
Nu va det förvisso inte bara en utan TRE fordon som fick lite höstskrubb.
Och alla stod dom sen på rad och mådde toppen.
 
Wille struntade dock i rengöring av sin traktor,han hade fullt fokus på att
köra runt garaget trettio varv istället.
Vi hade däremot grundat med lite fika innan,och tur va väl det för höstfix och
smågnugg tar faktiskt på krafterna.
 
Nu vill man knappt köra en meter för att
riskera skitig lack direkt,så idag får nog
"plåtsaken" vila sej tror jag.
 
Det finns dessutom inomhusaktiviteter
och andra göromål på agendan,så det 
lär inte va nån svårighet att få även denna
dag att förflyta utan tristess.
 
Kram på sej,var och en ♥ 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0