Smått & sånt,men även spontant

Onsdagar som sagt,dom kan innehålla
allt från småpill till spontanbesök.
 
Bäst som jag satt där och pillade med mina
glasdekorationer ringde nämligen "Vattenflickan"
och frågade om det va okej att hon kom en stund.
 
Självklart svarade jag,naturligtvis ska du komma.
 
Så jag drog järnet för att inhandla lite mjölk och
kaffe,ja hon dricker ju bara vatten som ni vet,men
jag själv behövde påfyllning.
 
Ialla fall,när jag efter nåra minuter så kommer tbk,
står hon redan nedanför och väntar in MEJ.
 
Vi gick upp och var direkt inne i våra livliga men
ack så blandade diskussioner,och efter ett par
timmar med både tjatter,vatten och kaffe kom vi
på att det kanske skulle kollas upp vad hon egentligen
kommit för.
 
Fram med påsen och upp med tygbitarna,och så försökte
jag så gott jag kunde förklara lite genvägar och trix då det
ska sys muddar på kläder.
 
Jag gör ju inte sånt så värst ofta nuförtiden,så jag hoppas
vid alla skräddarhänder att hon fattade hur jag menade.
Jag har lixom en tendens att va lite snabb i mina förklaringar.
 
Jorå,och när vi sagt hej då och kramats va det dax för
mej att fortsätta med småpillet vilket jag oxå gjorde.
 
Jag har nämligen tänkt som så,att man kanske skulle kunna
piffa upp vinglasen med nån sorts dekoration,för syns skull
alltså.
 
Småänglar har jag gjort ett gäng,så nu blev det en egen enkel
och påhittad variant oxå.
 
Vi får väl se,det kanske blir en Kinaorder framöver...eller INTE,he,he!
 
Ut med er i solen,själv funderar jag på att iaf
sticka näsan utanför fönstret minst en gång idag,
det är nämligen för kallt än att sitta ute med pysslet!
 
Typ såhär,har såklart ett flertal till!
 
Det vore väl nåt för Kineserna att köpa in....eller???
Dom kanske bara dricker saké i småkoppar,och då är det ju kört!
 
 

 
Trackback
RSS 2.0