My way

Det är bra skönt att ha blivit vuxen nog att
bestämma över sej själv.
Att ha kommit till insikt och skita totalt i vad
andra har för bryderier om en och att gå sin
egen väg utan att lägga onödig energi på sånt
som inte är värt det.
 
"HALLELUJA"!
 
Att det är skillnad på självinsikt/självsäkerhet och självförtroende
hoppas jag vid Mount Everest att alla vet vid det här
laget,även om det tyvärr och högst troligt finns vissa
(läs:många) som blandar ihop begreppen.
 
Hur ofta har jag inte fått höra att jag är si & så,att jag
verkar och för den skull ser jävligt hård ut.
 
Fine,jag må ha mitt utseende,precis som andra har
sitt,men kom för fan inte och kalla mej hård & kall innan
du lärt känna mej!

Jag kanske inte har lust att släppa vem somhelst inpå
skinnet,jag kanske inte vill det p.g.a vad jag varit med
om och upplevt.
För den skull kan jag ju vara mycket mer engagerad och
känslomässig än en person som ser vän och söt ut men
som inte står för vad den tycker och säjer.
(och som INTE har värst mycket omsorg i kroppen)
 
Jag har tillräckligt med empati och ödmjukhet så det
räcker ett par varv runt jorden faktiskt,MEN,jag kanske
för den skull som sagt inte öppnar mej för alla eller
inleder en tajt relation med dom jag får dåliga vibbar av.
 
Jag har inte så värst stort självförtroende,men jag jobbar
på det,VARJE dag.
Däremot har självinsikt,jag vet nu vad jag tycker och kan
stå för det,utan att för den skull behöva hävda mej eller
trampa nån på hela fötterna.
 
Ärligt talat,vem är DU att döma mej innan du vet nåt?
Nä just det,lika lite som jag inte kan döma DEJ utan 
att ev.ha lärt känna dej eller tagit reda på fakta!
 
Visst finns det undantag,men dom kan vi diskutera en
helt annan dag,för det finns avhandlingar om sånt.
 
Nu möter vi den här tisdagen och ger blanka
fan i att uttrycka oss om sånt vi inte har en
susning om,iaf inte så det sårar nån.
 
Gör gott & du får gott!
 
PÖSS ♥
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0