Vardagsglimt i vardagslivet!

För att göra en lång historia kort,så kan jag
väl bara meddela,att skolmötet igår gick bra.
 
Så bra det bara kunde alltså!
 
Såhär kul har dom tydligen i ena lärarkorridoren!
 
Värre va det med vädret,som från början visade
sej från sin allra bästa sida och sen helt plötsligt
övergick i regn och kyligare luft.
 
Sånt kan ju faktiskt få en deprimerad och alldeles
förskräckligt nedstämd.
 
Jag löste det med att bjuda grannen på eftermiddags-
fika och ge fan i att titta ut.
 
För att bortse lite från att mina tvkanaler inte funkar
sen söndagens 15 sekunders strömavbrott,satte jag
mej sen och textade lite granna.
 
La mej konstigt nog i soffan och tittade på nåt program
om kloning av mammutar som va ganska intressant.
Det va iaf fränt att se gamla betar som en gubbe i
Sibirien samlat på sej i nån bod borta i ingenstans.
 
Bäst som jag låg och fantiserade om dessa enorma
djur,ringde hyresvärden....och sen va den kvällen
typ förstörd,eller åtminstone mitt humör.
 
Jag fullkomligen avskyr när folk ringer och snackar
en massa dravel och hittar på,broderar ut och kommer
med en massa jävla skitsnack.
 
Det brann till rejält i mitt nytvättade hår och efter
att jag sagt mitt,avslutade jag i trevlig ton men med
stor betoning på vad jag verkligen inte accepterar.
 
En liter kaffe och en kardemummabulle senare hade
jag lugnat ner mej en smula,men natten som varit
ska vi inte ens prata om,helvete vilken värk.
 
Idag är det dock en ny dag,och den ska spenderas
i allra bästa sällskapet...d.v.s med mej själv!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0