Och mormorn hon gick i dansen

Äntligen fick jag en midsommar med
Wille när han var stor nog att hänga
med en sväng på armen i midsommardansen.
 
Vi började dagen med lite käk här hemma,
mina "päron",Prinsen,alla tre kidsen,Lill-Nisse
och Wille runt bordet.
 
Sen gick vi dom dryga hundra meterna till årets
firande och kollade folk och jag drog ett varv på
chokladhjulet,tänka sej,vinst på första snurret.
 
20 spänn för en kexchoklad kanske inte är optimalt,men jag
gjorde iaf en insats och bidrog till lokala forbollsklubben!
 
"Lilleman" som dras med en jobbig förkylning,struntade i att
följa med till firandet.Men vi andra traskade glatt iväg.
 
Wille var nyfiken när jag tog fram potatisskalarmaskinen
innan,han var fullt koncentrerad och till synes oxå IMPONERAD
av mormors konstiga mackapär.
 
Ett kex i gröngräset innan dansen drog igång satt inte fel!
 
Och så blev det äntligen dax att resa stången.
 
Märkliga traditioner det där,en grön lövad stör som ska ner i ett hål i marken
och som det sen ska hoppas runt!
 
Men,vi gjorde det som man ska,tills armarna domnade
och Wille inte hade lust med takten längre.
 
Snurr & bensprattel så mormorn blev lite yr i mössan faktiskt,fast Wille hade
nog snurrat fortfarande om han fått bestämma.
 
Konditionen min är dock inte riktigt på topp,så vi dansade
ut ur ringen,och så var vi väldans kaffesugna oxå.
 
"Vet du pappa,det var jättekul att dansa"!
 
Lite gräsmattehäng och funderingar innan kaffet blev klart kändes
inte heller dumt.
 
Jag serverade en Majsotårta,och blev dessutom uppvaktad av mamsen,pappsen
och kidsen plus "Lill-Nisse" & Wille,dom kunde ju inte komma på födelsedagen.
Det gjorde alls ingenting,för på så sätt fick jag ju typ två födelsedagar!
 
Det roligaste är ju att dekorera tårtorna,och det lär väl krävas minst
tusen tårtor till innan jag känner mej "hemma" på det området.
Om jag nu nånsin kommer göra det.
 
Önskar att jag hade hela madrassen full med kosingar,så jag kunde köpa
ALLA roliga tillbehör som finns för att dekorera.
 
Tårtan fick iaf godkänt rakt igenom,och det var ju tur!
 
Som sagt,en riktigt härlig midsommarafton hade vi.
Glädjeskutt på den :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0