Som en het räkmacka under julisolen

Fi fan vad jag mår alldeles toppen på
en hundrafemtiogradig värmeskala.
 
Jag vill lixom bara frysa tiden,fast i
VARMT läge!
 
Igår blev jag upplockad av "Vattenflickan"
och hennes vännina M,och så rattades det
mot havet med matsäck och termosar.
 
Ja,"Vattenflickan" hade ju bara sina flaskor
med sej,men vi andra pimplade kaffe så det
stod härliga till.
 
På tal om väninnan ja,satan vilken härligt
trevlig människa.
Enkel,spontan och helt otroligt störtskön.
 
Bra såg hon oxå ut den lilla bönan,men det
hade ju sina förklaringar.
Tösabiten var nämligen av precis samma
årgång som jag,och det säjer ju typ allt!
(nästan)
 
Förvisso är hon nästan exakt ett halvår yngre,
så det faller sej förstås naturligt att hon är way
fräschare än en annan.
 
Nu är ju inte jag den missunnsamma typen precis,
tvärtom skulle jag nog vilja påstå,men lite gluttade
jag allt i smyg på´na eftersom jag ändå blir skapligt
impad över hur vissa har en förmåga av att aldrig
åldras så det märks.
(SÅ.JÄVLA.ORÄTTVIST)
 
Vid 17.30 tiden när det fortfarande var lika hett som
utomlands,då hade jag bara en pytteslurk kaffe kvar,
så vi blev tvungna att bryta upp och packa ihop.
(eller så var det dom andra två som ville äta)
 
Vi hamnade till slut på min lokala pizzeria,och vi
skämdes inte ett jävla dugg när vi kletade i oss
både pizzor och kebab.
 
Jag menar,dom kalorierna och eventuella fettet,det
hade vi med marginal svettats ut under dagen då vi
satt i solen.
Om inte annat i form av ständigt prat & tjatter.
Iaf jag,som jag misstänker ha orsakat skavsår
i FYRA öron!
 
Nu återstår det att se,om söta lilla väninnan M
fick nog av Majso redan efter första träffen.
Om inte kanske vi ses fler gånger,och inte mej
emot.
Nej för sjutton,såna människor har jag MER än
gärna runtomkring mej.
 
Det är såna som hon & "Vattenflickan" som ser
till att både glädje & energidepåerna fylls till max.
 
Och vad tycker vi om såna?
Jo skitmycket och ännu mer!
 
HA,rena rama dårskapen tänkte jag när flickorna traskade
ut i vattnet,aldrig i livet att jag vill få in föroreningar vid
"kopieringsmaskinen" och dess omgivningar.
Förvisso har den lagt av nu i min ålder,men ändå!
 
Så jag satt lugnt kvar med kaffet och mackan....och jävligt fula tånaglar!
 
Hur jag än försökte så fick jag inte benen att se långa och slanka ut.
Ungefär lika omöjligt som att få en tax att se ut som en dalmatiner,
d.v.s helt jävla kört från början.
 
Så jag fotade lite istället,för det är iaf lite enklare,bara man är någorlunda
stadig på handen när man ska zooma!
 
Sen fick jag se ett gulligt gammalt par som satt en bit bort,och jag bah:
"ameh åh så pluttigt",sådär önskar jag att det kunde bli för en annan.
Sen slog det mej,att visst,det ser ju skitrart ut,men fan att jag vill få en
såndär platt och jäääättelååång tantstjärt som många äldre damer får.
Ni vet en sån som börjar under skulderbladen och sträcker sej ner till
halva Australien ungefär,en sån som man egentligen inte vet om den
slutar överhuvudtaget.
Och förresten,dom kanske inte alls har det sådär gulligt hemma.
Hon kanske gömmer kaffebrödet i städhinken,och han kanske
tvingar henne till se....ga och aptrista pensionärsresor där hon tvingas
ner i Sala silvergruva,fast hon lider av cellskräck och inte har nån pannlampa!
(nog ser han väl lite skum ut bakom kikarn trots allt)
 
Näe,jag vill INTE va med på bild trilskades "Vattenflickan".
(och grimaserade)
Jag låtsades att jag INTE hörde henne och tänkte att hon
säkert va lite trött efter en hel dag i solen.
(yngre kan ju lätt bli det,och inte hade hon ätit mer än en macka
 under dagen heller!)
KAN bli så att hon tvingar mej ta bort bilden,men det ska gudarna veta,
att jag först lägger in "operation övertalning"!
 
Hemliga klubben tog en inbakad,lite wild´n crazy sådär,för man vet fan
aldrig vad pizzagubbarna kan tänkas ha lagt i.
Det såg iof ut att va skinka,MEN,det kunde oxå ha varit ett påkört rådjur.
Det kryllar ju av såna överallt nu.

Summa summarum efter käk och ännu mera prat,så konstaterade
iaf JAG,att det varit en helt förträfflig torsdag med två ännu mer
förtjusande uppenbarelser.

Tack för den gårdagen kära ni,jag somnade INTE ovaggad,
för jag somnade ju som vanligt knappast alls.
Men det kändes satan så skönt i själen,och det uppväger
banne mej sömn när allt kommer omkring! ♥♥♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0