Glass hör sommaren till,regn oxå tydligen!

Eftersom gårdagens väder verkade vara
stabilt,bestämde jag,"Stora","Mellan" &
Wille träff i vår s.k "sommarstad" en bit
bort.
 
Det var förvisso ganska kvavt ute,men
hellre det än kalla vindar i juli.
 
Wille är förstås och som vanligt mittpunkten då vi ses,så ock denna dag.
 
Man orkar knappast med en hel glass som liten,så han fick smaka av mej.
 
"Kan själv",även om det hamnar lite varstans.
 
Sådärja,efter lite fix och trix kom glassen dit den skulle.
 
Lite flanering utmed ån hann vi oxå med,precis innan det
började komma vått uppifrån.
Aldrig får man va riktigt torr en hel dag!
 
Blommorna som hängde på torget blev iaf ganska glada,så man får väl
tänka så dårå!
 
Regnet föll som tur var inte alltför länge,så Wille kunde spatsera omkring
och sträcka på benen lite oxå.
 
Passade på att ta en kaffe när det så påpassligt ligger ett kondis intill,tur det,
annars vet man aldrig hur det slutat.
 
På hemvägen svängde jag förbi Mia med brödleveransen och hade även
med mej förmiddagens senaste kaka.
Den blir typ randig inuti när man skär upp den.
 
Hade även hunnit med en fika & tjatter samt nybakade cupcakes då
"Tightsbruttan" kom förbi innan jag åkte på fm.
 
Det var tyvärr lite för mycket i skallen då,så jag råkade glömma att ha socker
i smeten mitt klanto.
Å andra sidan blev dom ju en aning nyttigare,och med en klick moccakräm
på toppen efter det,spelade det typ ingen roll.
 
Dom va iaf ganska vackra att se på,även om det egentligen inte va meningen
att bli skådebröd precis!
 
Nu är det återigen torsdag,och idag bara MÅSTE
jag försöka börja lite lätt med mina graveringar.
 
Sakta men aningen osäkert går det!
 
Tjing sålänge ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0