Det blir en het dag med nattgäst framåt kvällen

Finns det nåt bättre än att sticka ut nosen
i solen tidigt på morgonen,och känna hur
det nästan bränner i skinnet redan då!?

Näe,inte enligt mej iaf!
 
Idag får jag förmiddagsbesök av en lykthämtare,
har förstås lovat bjuda på kaffe,och sen tror jag
faktiskt att det får bli lite vätskepåfyllning i form
av lite kall god dricka oxå.
 
Inte glömma bort att hålla alla nivåer flytande.
 
Ikväll kommer sen min kära svärmor på besök.
Jag har lovat henne nattlogi eftersom hon kör från
Ronneby idag.
Att åka över 50 mil i ett sträck tyckte jag inte va
så jävla optimalt faktiskt.
 
Att hon dessutom är sabla trevlig och härlig,det
gör ju knappast saken sämre.
 
Tills dess har jag faktiskt förberett lite gott att
äta oxå,man kanske inte är speciellt sugen på
varm mat sånahär dagar,så jag kladdade helt
enkelt ihop en kall "gubbröra".
 
Det ska hon få,med rostmacka och en kall öl till.
 
Faktum är,att jag redan igårkväll till VM-matchen
då Tyskarna utklassade Brassarna,provsmakade
röran tillsammans med Prinsen,och satan så god
den blev.
Idag har den säkert stabbat till sej och satt smakerna
ytterligare,så blir hon inte nöjd ikväll svärmorskan,
då får hon väl dra ner till pizzerian en sväng!
 
Mumsigt värre som sagt!
 
Just det,jag kilade ju över med nåra cupcakes till
grannen igår oxå.
Hon och familjen hade varit med om en otäck båt-
incident kvällen innan,och jag tyckte så synd om dom.
 
Nu klarade dom sej alla utan peronskador,för även om
båten tog stryk,så är ju det "bara" materiella ting.
 
Visa lite medmänsklighet och omtanke,det kostar
inte många ören men gör gott i hjärtan ♥
 
Hade tyvärr inte frosting så det räckte runt alla,men vaddå,det är ju
faktiskt tanken som räknas och lite blev det iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0