Sladdar & boxar,switchar och annan utrustning

Igår fick jag ÄNTLIGEN den utrustning
som behövs till nya bredbandstelefonin
OCH Tv-kanalsinstallationen.
 
Trodde jag!
 
För vid närmare koll i beskrivningen
och trots att jag typ ringt miljoner ggr
angående all den här skiten som aldrig
funkar och går igenom,så visar det sej
att det behövs ytterligare utrustning.
 
Kompletterande grejer som i sin tur
kostar runt 1.600 spänn.
 
INTE nån jävla gång under dom senaste
fyra månaderna har jag blivit informerad
om det,TROTS alla frågor och allt strul
som hittills varit.
 
Men så förbannat bra då,eller faktiskt INTE!
 
Femhundratjugotre minuter senare och
efter vida förklaringar till ännu en person
på nya företaget,slutar det dock med en
liten kompensation och extranotan
stannar på "bara" 310 kosingar.
 
Det kanske hade varit aningens frid & fröjd
här hemma och man skulle kunnat tro att
det faktiskt bara varit att installera,men
nej då,nu måste jag ju vänta ytterligare
en vecka eller så på grejer som MÅSTE
finnas för att överhuvudtaget få skiten
att funka.
 
Såvida jag inte själv ser till att köpa typ
70 meter sladd och kopplar runt här i
lägenheten bland switchar och kontakter.
(i en enkel tillsvidarelösning asså)
 
Att det sen ska i en grön hona i en blå hane
samtidigt som den vita extraadaptern ska sitta
i första jacket för att omvandla uttag 7 & 9
till nån slags jämn telefonisignal i samband
med ADSL och eventuellt kommande fiberoptik,
det hör ju lixom inte hit.
För fattar man inte såna enkla kartor och väldigt
lättutförliga beskrivningar,då ska man fanimej
inte ha varken telefon ELLER bredbandsuppkoppling.
 
Vad Tv-kanalerna sen beträffar,det är ju ovidkommande,
har man bara 1an,2an,4an och 6an,så ska man bara
va glad och ge fan i gnäll!
 
Åt helvete med allt tekniskt,nu tar jag lite mer kaffe!
 
Just löv it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0