Oväntad lördagsgäst made my yesterday

Igår när jag framåt eftermidda´n stod
mitt i brödbaket,plingade det till i min
lilla mobbe.
 
"Hej,är du hemma,har du kaffe"? :)
 
Fem minuter senare knackade det på
dörren och in klev en gammal bekant
som inte varit här sen Gustav Vasa
flåsade i skidspåret.
(nästan iaf)
 
Sicken tur,att jag hade både mjuk kaka
OCH maränger att bjuda på till kaffet då.
Där ser man iaf hur smart det kan va att
baka sej lite ibland,även om man själv
inte äter upp godsakerna!
 
Efter 1½ timmes tjatter,fick gästen syn på
nåra av mina alster,och sen kan man väl 
typ säja att det ena gav det 12:e.
 
För precis tolv vinglas fick jag beställning på
att göra åt gästen.
 
Tidsgränsen är "lite" snäv,men vill man så
går det,förutsatt att den där berömda lusten
och kreativiteten hittar ut från garderoben!
 
I ren glädje efter lyckat bak och den trevliga
beställningen,fick jag för mej att slänga ihop
en dessert till kvällskaffet.
 
Sabla märkligt,att jag hade både Ricotta och
färsk mango hemma,för på så sätt blev det
en liten rar kombo i glasen.
 
Antar att jag inte behöver skriva hur mätt jag
blev och hur glad jag var när nattlampan
släcktes igår.
 
Nu är det bara att ta tag i pennan och skissa
upp till graveringen,här finns ingen tid alls
att slösa bort även om det är söndag!
 
Ha det vetja =)
 
Triss i frukostlimpor med vallmofrön på!
 
Och den supergoda Mangoricottan dekorerad med hackad
mandel,mangotärningar,passionsfrukt och ett par biscotti.
 
Silverstjärnorna icke att förglömma!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0