Rätta virket

Snoret tycks ha kommit för att
stanna i min lilla näsa,för hur mycket
jag än snyter ut,ju mer tycks det bli.
 
Nysningar och hostattacker var och
varannan minut hör oxå till vardagen nu.
 
Det är en jävla tur ändå,att man fick
rätt kromosomuppsättning way back,
annars hade jag med all säkerhet varit
likstel och gone för länge sen.
 
Ni vet ju hur karlar blir vid minsta lilla
febertopp menar jag!
 
Oftast inte vi som tillhör det starkare
och bättre könet,vilken ju är en jävla
tur,för då hade allt stått stilla.
 
Ibland funderar jag dock på att låtsas
va kille och ligga i soffan 24/7,knappt
orka lyfta kaffemuggen och BARA bli
uppassad hela tiden.
Kvida till och från och oja mej!
 
Fast,vill man egentligen va sådär
hjälplös och ynklig?
NÄE,en kaffe och en liten tablett då
och då,det hjälper iaf mej framåt.
(intalar jag mej STARKT)
 
OCH,att inte känna efter så förbannat
mycket att jag får biverkningar och
utslag bara av det.
Man är väl ingen liten vekling heller!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0