In absurdums överdriftskällare

Tänk va,att det är samma visa varje
nyår när folk ska avge en jävla massa
löften till höger och öster.
 
Hela året har gått,men då,DÅ kommer
dom på att nu satan ska jag ändra på
det och göra så,gärna dubbelt upp och
överdrivas nåt så kopiöst att vilken
amöbaforskare somhelst fattar att det
är tekniskt ogenomförbart!
 
Pust!
 
Det är dumt,jättejävladumt att för det
första inbilla sej,att så fort klockan slagit
00.01 på nyårsda´n,då blir det andra bullar.
 
ELLER,som flertalet gör,SKRIVER ut på
alla möjliga sociala medier exakt VAD
dom har för högflygande löften & planer.
 
Oftast blir det ju lixom inte så!
 
 Jag pratar jag BARA med mej själv,för det
finns väl inget som är så frustrerande som
när andra kommer på en när man bryter
sina löften redan den 1:e januari på kvällen.
 
HA!
 
Idag är det den 3:e och jag står rak i ryggen
som en uppstoppad brunbjörn.
 
Men så vet heller ingen om jag överhuvudtaget
lovat eller inte,på så sätt KAN jag fuska ifall jag
skulle vilja utan att bli ertappad med fingrarna
i majonnäsburken!
 
Lovat är lovat!
(med modifikation)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0