Skaldjursmage

Det kan fan inte va bra att sätta
i sej nästan ett kilo räkor!
 
Eller om det nu är vitlöksbrödet
som spökar kanske!
 
Efter 30 minuter på "hemlighuset"
känner jag mej mer eller mindre
som en babian med svullet arsle.
 
Satan i den gatan,det fanns lixom
ingen hejd på avfallskvarnen.
 
Lätt illamående och med sittsår från
toaringen,sitter jag nu här och försöker
koncentrera mej på skrivandet.
 
Det är fan inte lätt kan jag tala om.
 
Nu lär det dröja innan det blir räkfrossa
med stort R hos mej iaf,jag vägrar ju ta
en hel efterföljande dag till att sitta in-
stängd med tidningen på toa.
Den har jag läst både framifrån,bakifrån
och upp & ner nu.
 
Näe ni,kantareller tror jag är svaret,mycket
bättre för magen,och mycket enklare att
plocka oxå för den delen.
 
Iof kan man få fästingar av att traska runt
i bushen,men so what,man är väl en Viking!
 
Resten av dagen får det bli detox,nu ska
ordningen återställas igen!
 
"Hej lördag & hej skav därbak"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0