Kalasdax hela helgen

Kära nån vad det ska fyllas både nu & då.
 
Jag har sagt det förut och jag säjer det igen,
dessa födelsedagar tar tamme fan knäcken
på en,iaf nästan.
 
Idag ska ungarnas kusin firas,hon fyller 20
nästa vecka,SEN är hon färdigfirad.
Åtminstone för fem år framöver.
 
Jorå,och på söndag är det dax för kalas
för vår egen "Lilleman" som hoppar upp
till 18 årsstrecket da´n efter kusinen.
 
Man vet att man har att göra minsann,först
åka bort och va allmänt trevlig,sjunga grattis-
trudelutt och äta sej proppmätt.
 
För att sen komma hem som en jäst öltunna
och INTE kunna slänga sej i soffan.
Nej föffan,då är det bara att ställa sej och 
fixa smörgåstårtor till söndagens partaj.
 
Enda glädjeämnet med det kalaset bortsett
från att jag måste göra tårtorna,det är att jag
slipper städa livet ur mej.
Vi ska nämligen partaja hos "Stora".
 
Bara en sån sak är ju nästan värd alla
sepentiner och ballonger i hela Östergötland.
 
Nu ska här slås in presenter och kanske att
jag måste leta reda på "gåbortfejset" oxå,
det stod nämligen ingenting om maskerad
med tema "monster" i födelsedagsinbjudan.
 
"Tjing & pling"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0