När man borde men inte vill

Har ni oxå en massa grejer som ni känner
att ni kanske borde ta itu med,men aldrig
får tummen ur röven och fixar?
 
Alltså,jag har hur jävla många såna grejer
somhelst på en hundraskala.
 
Jag får nästan hjärnblödning och panik-
attacker bara jag snuddar vi tanken.
 
Kallsvetten bryter ut och så får jag både 
blodsmak och såna där efterkräkssura
kväljningar i munnen.
 
Fy,för,satan!
 
Ibland kan jag lixom komma på mej själv
med att tvångsframkalla bilder i huve´t
på "problemområdena" när jag just lagt
mej i sängen.
Den förbannade känslan mina damer och
herrar,den känslan skapar fanimej inte ro
i innanmätet precis.
 
Men så tänker jag,att om jag låtsas som om
jag inte ser kaosställena,så förhindrar jag
iaf till viss del under just den stunden ett
totalt sammanbrott.
 
Och förresten,skulle jag börja ta tag i skiten,
så är det högst troligt inte färdigt före juletid
och det är ju jävligt bortkastad tid när det
ändå alltid kommer annat emellan som i sin
tur blir eftersatt.
 
Näerå,jag får helt enkelt fortsätta halvblunda
och göra saker som är bra mycket roligare,som
att dricka kaffe och försvinna in i fantasins värld!
 
Dagens tips:
Kan man inte stänga skåpsdörrarna
ordentligt p.g.a överbelamring,ställ
en soffa eller nåt annat tungt framför,
så är det problemet löst!
 
"Little miss hamster"
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0