Satan i skatan så skönt jag har det

Här sitter jag i värmen och väntar
på att min kolasås till morrondagens
kaka ska koka klart.
 
Köpte väl en såndär burk med
kondenserad mjölk för ett tag sen,
men inte fan har jag varken haft
lust eller tid att passa på den
förrän nu lixom.
 
Egentligen helt jävla stört,att den
måste kokas i 3-4 timmar innan
det blir nåt vettigt av innehållet.
 
Inte nog med att själva burken
va ganska dyr(med tanke på fjuttigt innehåll),
sen ska man slösa kosing på elräkning
jättelång tid oxå.
 
Men vaddå,äre midsommar så äre,och
jag kunde inte komma på nåt annat än
en smaskig kaka med kolasås och som
jag sen ska toppa med färska jordgubbar.
 
Där har vi förresten ytterligare en skitlöjlig grej,
vem fan har bestämt att det är så jävla viktigt
med jordgubbar till midsommar?
 
Först tänkte jag bojkotta dom bara för att
va tvärtemot,men så tänkte jag att vafan,
orka bry sej om rätt eller fel-vädret t.ex är
ju ALLTID fel den da´n så vad spelar nåra
gubbar hit eller dit för roll!
 
Näevars,nu måste jag fylla på mera vatten
i kolaburkskastrullen,BARA drygt 1 timme
kvar att gynna elbolagen!
 
Puss i värmen,och gode nån låt värmen
och solen få stanna över helgen va!
 
Satan kanske inte bor i just den här skatan,men det rimmar iaf!
 
Idag äre ändå sommarvärme,så nu njuter vi för fullt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0