Barr i barret

En liiiten kort skogstur senare,
och jag sitter med mitt älskade
Gevalia på västerballen.

Fåglarna kvittrar inte för tillfället,
men solen skiner och nåra jävla
byrackor skäller sej hesa en bit
härifrån.

Nu ska svampen tas om hand,
kvällsmaten förberedas och
så ska jag kräma på högsta
volymen i lilla köksspelar´n.

Man måste passa på när topparna
infinner sej och livet är skapligt.

För även om det så bara är ett
halvt grin,så är det fanimej
bättre än inget!

Najsig lörda´på er därute!


Ärligt jävla talat,så är det här bland det finaste som finns.
Näst efter mej själv alltså!


Dom här finingarna tog jag naturligtvis med hem.
Av dessa ska göras läckraste stuvningen ever.
Och som den generösa människa jag är,bjuder
jag bort den till nån som förtjänar!!!


Den här lilla rackar´n la jag oxå ner i ryggan.
Honom ska jag stoppa ner i byxorna på nån
som behöver få lite fart och ett riktigt jävla nyp!


Idag hittade jag tyvärr ingen röksvamp,så jag fick
hålla tillgodo med lite svagare grejer!


Nog är det förbannat vackert på landsbygden med öppna fält och
skog runtomkring.
Men ändå så inihelvete deprimerande lixom,när man tänker på att
tomtejäveln snart kommer köra rally i snön därborta!


Liten tur gav lite svamp,och förresten så va det andra i skogen
på VÅRA ställen.
Sånt hatar vi jävligt mycket faktiskt,för när vi är ute
gäller INTE allemansrätten för fler än oss!


Å andra sidan fick jag ju med mej lite annat från skogen,
så vem fan orkar bry sej om petitesser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0