Kvällsprat

Igårkväll va mammans
lille plutt här.

Jorå,för mej kommer han
alltid va det,även om han
blir stor och stark.

Kanske inte som Magnus
Samuelsson då,men nästan!

Innan han fick sej lite
smörgåstårta i magen,
så satt vi och pratade
en lååång stund.

Om allt mellan himmel
och jord typ.

Vi snackar jävligt bra
han och jag.

Han frågar massor,och
jag förklarar.

Jag frågar honom,och
han svarar.

Vi skrattar och har kul!

Det är så förbannat viktigt
OCH skönt i hjärtat att vi
har en så bra dialog.

Man MÅSTE lära sej att
lyssna på sina barn.

Lära sej att försöka förstå
hur dom tänker,och vad dom
går igenom.

Vare sej det är bra eller
dåliga saker.

Finnas där mentalt och
emotionellt.

Jag älskar mina barn över
allt annat på jorden.

Och jag VET att dom
älskar mej,för vi har
ett band som ingen,
INGEN nånsin kan
förstöra.

Hur mycket dom än
försöker och hur mycket
dom än vill!



"Att vara mamma är det högst betalda
 jobbet i världen,eftersom betalningen
 består av ren kärlek"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0