Olika falla lustarna

Igår va jag osedvanligt förutseende
och handlade hem VANLIG jäst.

Jo,för jag tänkte att imorron,då äre
ju onsdag och DET är en bra bakdag.

Onsdagar är som vi vet så trevliga
i sej själva.

Hela da´n gick jag sen och tänkte
på hur fint och gott och härligt det
skulle bli med nybakt bröd.

Kanske en liten halva till kaffet
framåt em oxå.

Sen kommer den,onsda´n,men har
jag nån lust att baka idag då???

NÄE!

Inte ett jävla dugg faktiskt,snarare
tvärtom när jag tänker efter.

Lusten föll tydligen bort nånstans
mellan skymning och gryning och
är som bortblåst,fastän det i stort
sett va helt jävla vindstilla inatt.

Vafan ska jag nu lägga lustarna på!

Det finns inte ens en trevlig kandidat
hemmavid att praktisera på.

Äre inte jävligt typiskt så säj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0