Kvällens mat!

Ha,ha-jag har förberett
maten för lääänge sen!

Så jävla skönt att bara
vrida på ugnen och luta
sej tillbaka,ta ut och sätta
sej till bords!

Vad det blir?
Kolla,kolla:


Först va,så la jag smördeg i en form,skar gul lök och
hällde lite olivolja på.


Sen va,så blandade jag finhackad vitlök,mald rosépeppar
och olivolja.


Hällde kryddblandningen över ytterfilé i skivor och
ställde in påsen i kylen ett tag.

Under tiden köttet "vilade",skar jag potatis i klyftor,
la dom i en påse och kryddade med persilja,pommes-
friteskrydda och en skvätt olivolja.

Skaka runt lite med påsen och blandy blanda allt...


Upp ur påsen och ut i långpanna!


Dax att steka köttet-vilken doft!


Lägga köttet uppepå löken...


...och bädda över med ytterligare smördeg.
Pensla med uppvispat ägg,och sen,ja sen
sätter man bara in allt i ugnen precis när
fan man vill!

Smaklig spis,ska vi ha iaf!


Kommentarer
Postat av: Leo

Mmmm ser lika gott ut som alltid!! Pommes frittes-krydda är kanske nåt man skulle investera i? Blir klyftpotatis ännu godare då??

Hoppas du har en helt fantastisk lördag!!



<3 Puss&kram

2011-01-29 @ 20:37:22
URL: http://www.leossmarta,blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0