Tänd ett ljus...

...men glöm ej släcka,
det ska faktiskt länge
räcka.

Så kan man säja den 4:e
advent och ställa fönstret
lite på glänt.

Tomten gillar inte slask,sitter
i skogen med kaffekask.

Själv är jag less innan julen
är här,men har inte ett enda
besvär-le och va glad för snart
äre nytt fräscht år,när blåsippan
ute i backarna står!

Jävla nördrim,jag vet!

Men det kanske säjer lite om
hur jag känner,ifall ni inte
redan hajjat menar jag.

Idag skulle jag ha kunnat baka t.ex-
men NÄE,har ingen lust!

Jag skulle ha kunnat julstäda oxå,
men NÄE,ingen lust där heller.

Jag skyller på snön som singlar ner,
det är så depressing att jag varken
vet ut eller in.

Och förresten är jag fortfarande
risig i kistan sen igår.

Söndag är en vilodag,visst då!


Jag vill inte ljuga för er!
Jag åt faktiskt lite efterrätt igårkväll oxå!

Om man nu kan kalla det för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0