Det va den lörda´n!

Joråsatte,då har man stått &
suttit "lite" idag oxå.

Om man fick betalt för att se
på folk och le i smyg,så hade
jag fan inte suttit här framför
dator´n nu,näerå,då hade jag
suttit på ett plan med endast
en ryggsäck full av miljoner.

Nu gör jag ju inte det förvisso,
och det kan ni va förbannat
glada för.

Jag menar bara att hade så varit
fallet,så skulle den här bloggen
endast varit ett minne blott.

Men,nu spottar jag i nävarna och
gör ett sista ryck imor´r´n,sen
jävlar äre bara fest som gäller.

Fel av mej,det ska förstås stå:
den eviga längtan efter att jul-
helvetet ska bli överstökat och
jag kan vända blad till januari!


"Ulla" är placerad ganska LÅÅÅNGT från mej,där står hon med
sina ljus och "lyser" upp tillvaron! =)


Min "Silversmideslärar-tomte" & hans fru kom förbi oxå.
Han blev så glad över att se mej,att han kramade om mej
och snurrade runt med sin favvoelev alla kategorier.
(jag har väl nämnt att jag är alldeles,alldeles underbar!) ;)

När jag sa att jag anmält mej till ännu en av hans kurser
trodde jag för en sekund eller hundra,att han på riktigt
skulle börja gråta.SÅ glad blev han!
(I don´t blame him)


Tomtarnas "Urmoder" som jag skrev om igår,har designat
även denna lilla raring.(tomtejävlar till trots alltså!)

Jag tycker nog att han är ursäktad,lite lättkläddhet gör
ju lixom ingen lessen!


Visst inte!!!


Bästa bordsgrannarna ever,som täcker upp för mej då jag
måste gå på toa!(läs:andas "frisk" luft)


Idag stod som sagt "Ulla" för skjutsen,och hon den lilla
allroundätar´n beställde mat att ta med hem.
Jag satt snällt kvar i bilen och väntade,för som ni ju vet
vid det här laget,käkar jag ju bara på fredagar och det
va igår det.


Så här sitter jag alltså med mitt kaffe och
bjuder er på dagen som passerat,"julbordsänka"
som man är!

Herrå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0