Vad blir det för lördagsmat?

Det kanske ni inte alls vill veta,
men det bryr ju inte jag mej om.

Jag skriver det iallafall,för HÄR
bestämmer JAG!


Stekta kantareller blandat med bacon fick gifta sej
med lite creme bonjourost idag.

Kul att nåra gifter sej förresten,även om det är bigami!
(bröllopsfesten hålls btw i vardagsrummet ikväll)


Efter svampstekningen blev det så Tortillans tur att
svettas i lite (läs:mycket) olja!


När allting svalnat la jag en klick svampstuvning på varje Tortillabröd
och gjorde små paket av dom.

Men hallå,det är ju nåt som fattas,svårt att
klura ut vad det kan vara.


...en massa jävla ost-förstås.
Och så lite persilja och nåra
ringel olivolja!

Klart att gratinera om en stund.


Pannacottan står redan i kylen
och stabbar till sej,för är det
lördag så SKA det va på riktigt!


Update: Jag har alldeles nyssens
varit en hyvens granne och beställt
jultidningar av "Hurtbullens" ena dotter.

Aningens jävla deppigt att tänka på
jul nu,men vafan gör man inte för
dom små liven som måste fixa egna
julklappar i form av premier!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0