En del av mitt hjärta...

Känsla och förnuft går sällan hand i hand.
Men i grund o botten finns det starkaste av band.
Bandet till sitt barn som ingen kan förstöra,
fast allting känns så svårt
vet ej vad jag ska göra.

Du har andats samma luft,
du har bott under mitt hjärta,
men just nu känns allt tufft
och jag känner bara smärta.

Att någon kan förstöra ett av det finaste jag har
är för mej så obegripligt,
jag hittar inga svar.

Att stå vid sidan av och utifrån betrakta
får mitt hjärta att gråta stilla och sakta.

Jag hoppas snart den dagen kommer
då du ser,
vem och vilka som verkligen ger,
av hela sitt inre utan krav att få tillbaka,
vilka som är äkta ärliga och "raka".

När den dagen kommer rymmer hjärtat
mitt en glad melodi,
då som först förstår du vad som ryms
där inuti...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0