Till kaffet...

Här hoppar jag omkring
som värsta halta hönan.

Eller salta "bönan" kanske!!!

I vilket fall somhelst,så fick
jag för mej att slänga ihop
en hallonpaj.
Kanhända kommer det nån
på fika sen...
(själv ska jag INTE äta godsaker,typ!)


Här är receptet till den som vill.
Värsta enklaste!


MAJSO´S PAJ...

Smält 175 gr smör eller margarin.
Blanda :
3 dl vetemjöl
1 dl socker
1 krm salt
1 tsk bakpulver
(ev.lite vaniljsocker om man vill)

Rör runt allt & tillsätt det smälta
smöret/margarinet.
Tryck ut degen i en pajform och
lägg på valfria bär.
Grädda i mitten av ugnen i 225 grader
ca 25 minuter.
Servera med glass!

NJUUUUT!



Kommentarer
Postat av: S.Änghalm

Jag njööööt...av pajen också! ;)

2009-08-25 @ 19:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0