Såhär är det...

Även om jag skulle kunna,så
sitter jag INTE och petar näsan
hela dagarna.
No,no.
Jag lider sen 28 år av snorfobi.

På konfirmationsläsningen en
grå höstdag,satt jag bredvid en
tjej (som för övrigt kallades bokmalen).
Som avslutning fikade vi i stort sett varje gång.
Och det va ju najs.
Fram till den här förbannade september eftermidda´n!
Mitt i en tugga kör äcklot upp sitt gummifinger
i högra näsborren.
Gräver runt länge och väl.
Jag trodde först att hon råkat glömma 
nån bok uppåt hjärnan,men näerå.
Inte ens en utriven uppstoppad sida
ur Bibeln.
Ut kommer fingret med den största
snorkråka jag nånsin sett.
Nu har jag visserligen bara sett ett
fåtal,men ändå!
Jag kollar på kompisen rakt över,som
sitter och hulkar bredvid prästen.
Prästen själv knäpper fingrarna och
ber Fader vår som i trans.
Då.
Just då,när jag ska stoppa in bullen i
munnen,stoppar "bokmalen" in fingret
i sin mun.
OCH ÄTER UPP HELA JÄVLA SNORKRÅKAN.
Hon såg ut att njuta av smaken med tanke på
ansiktsuttrycket dessutom.

Amen vafan.
(Fast det sa jag naturligtvis inte så Prällen hörde.)
ÄTA SNOR.
Som säkert legat där och gottat till sej
jävligt länge med tanke på hur LÅNGT upp
i näsan hon grävde.
Eller så va hon en riktig "finsmakare"
helt enkelt.
Vällagrad va ordet!

Jag lånade ALDRIG nån bok på
Bibblan efter detta.
Risken att hitta en snorkråka,eller
iaf delar av en va alltför överhängande.

Förresten äter jag inte bullar särskilt
ofta heller.
Typ aldrig.
Av förklarliga skäl.....


Men skulle nån (gud förbjude) se mej
sitta med fingret i näsan,så är det INTE
för att jag är hungrig.
Kanske har jag bara gömt en pärla
"snäckan"...........












Kommentarer
Postat av: michaela

bra där;) om du lägger upp fler bilder eller har en länk på bloggen till alla bilder på smyckena så kan jag berätta för alla som är intresserade om din blogg och så kan dom kolla in alla smycken;) smart va?;) undra vem jag fått smartheten ifrån:P

ses i morrn...LOVE

2009-08-14 @ 17:28:38
Postat av: Majso svarar:

Ja det kan man undra!

För jag har ju MIN smarthet kvar vettu.

:=)

2009-08-14 @ 20:03:36
Postat av: mia

Vaaa du är duktig, så fiina. kram

2009-08-15 @ 00:02:28
Postat av: Majso

Mia:

TACK snälla för det,nu blev jag GLAD!=)

Alltid kul att höra,man blir väldigt petig Och självkritisk många gånger.

2009-08-15 @ 01:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0