Lägesrapport

Jag borde fan ta mej lite mer i
kragarna som hänger i garderoben,
men faktum är att sålänge den riktiga
våren lyser med sin frånvaro så kommer
jag totalvägra.
 
Tillsvidare tänker jag fortsätta gravera
och vara sjukt disciplinerad som bara
jag kan va...åtminstone emellanåt.
 
Man ska ju inte ropa "hej" innan man
kommit över bäcken,och blir det vår-
floder som svämmar över lite varstans,
då kommer jag stå kvar där jag är.
 
Men iaf,graveringen va det.
Och faktiskt har jag hunnit med
en hel del på sistone.
 
Nån som heter Marie kanske redan
har invigt det här glaset.
 
Och Sussie på "orderavdelningen" KAN
ha lagt i diverse söta saker i den här,som
nog egentligen är menad för blommor men
eftersom man kan göra precis som man vill
så tyckte jag den passade bättre såhär!
 
Man ska,tycker jag inte ge bort helt
tomma grejer så det låg faktiskt lite
"sött" i från början 😊
 
Favorit i repris blev detta,som en svärdotter vid
namn Hanna enligt vad jag hört snart ska få.
 
Lite lagom personligt sådär.
 
Och sen tror jag att jag missat
visa förrförra helgens doptårta.
 
 
 
Och för att absolut inte vara nån
tårtexpert på nåt sätt alls,så måste
jag ändå säja att jag blev skapligt
nöjd med modelleringen av skorna.
Iaf med tanke på att jag gjorde dom
i enklaste och därmed mest omedgörliga
sockerpastan man kan tänka sej.
Skam den som ger sej lixom!
 
 
 
Det var allt för inatt,nu ska jag släcka
ner lite och eventuellt tänka på den där
refrängen som jag iof är väldigt dålig på
att komma ihåg.
Antar att jag måste nynna ett bra tag innan
jag hittar rätt ord,men vem fan har sagt att
allt ska va lätt å andra sidan?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0