Man kanske skulle måla lite

Precis som det mesta i mitt liv går
allt i perioder och ibland när jag
riktigt snöar in på nåt,då är det
inte helt omöjligt att jag kör slut
på just "den" aktuella grejen.
 
Nu är det ett bra tag sen jag hade
mina penslar och färger framme,det
har faktiskt mest varit glasgravering
och lite,lite bakning istället.
 
Men så kliade det till i måleri och kladd-
ådran igårkväll (läs:onsdag),så jag hämtade
fort som fan ut diverse plock som jag tänker
ska få ingå i mitt lilla projekt.
 
Projekt är väl iof att ta i,för jag har egentligen
ingen susning om VAD eller HUR jag ska göra,
bara att det nog blir en inriktning mot vitt,grått,
lite svart (kanske) och så har jag fått för mej att
det kan va lite klatschigt om man tillsätter lite
silverglitter eller nåt i den stilen.
(det behövs glamour och bling i massor nu)
 
Som vanligt när jag får mina infall och
idéer,så har jag en bild i huve´t som är
så skarp att man skulle kunna skära sej
på kanterna.Men när jag sen ska "få till"
dom,då blir det fan bara pannkaka av allt.
(oftast iaf)
 
Jag har förvisso nästan lika kul och är
barnsligt förväntansfull i planeringsstadiet,
men jag önskar ju att jag hade nån oväckt
talang som helt plötsligt skulle uppenbara
sej och jag bara stod där med en pensel
som dansade fram och gjorde storverk!
 
MEN,den talangen ligger visst i koma och
kommer högst troligt aldrig kvickna till så
jag får väl helt enkelt fortsätta kladda som
den outvecklade och övermogna typ jag är.
 
Å andra sidan kan man ju tänka som så,att
hade jag bara varit inriktad på EN sak och
bara det,då hade jag ju dött av tristess och
säkerligen lagt ner allt för länge sen.
 
Udda är fan ganska bra.
OCH spännande oxå för den delen,för man
vet ALDRIG var det ska sluta och det vill
jag ju inte att det ska heller.
 
"Vi säjer så"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0