Det här med att åldras och så

Nog är det väl jävligt orättvist att det
knappt märks på vissa hur dom åldras,
och ännu märkligare för att inte oxå
säja hur förbannat felfördelat det är,
att somliga kan kliva ur sängen och se
helt normala ut!!
 
Hur fan bär dom sej åt egentligen?
 
För egen del tycks jag åldras snabbare
än genomsnittet,och då menar jag rent
fysiskt.Och dessutom känner jag ALDRIG
igen den där personen jag möter i spegeln
varje morgon heller.Nästan så jag tror att
Gud faktiskt inte helt och hållet glömde
det här huset utan rentav glömde kvar
nån uråldrig skräcködla från tidernas
yttersta begynnelse.
 
Men iaf,det här med åldern och att åldras.
Hur det nu än är och hur olika vi än fysiskt
åldras,så måste jag ändå säja att det rent
känslomässigt är förbaskat skönt att bli
äldre.Man softar till sej och lägger inte
hela sin vikt på ytliga och oväsentliga
grejer.Man har mer tålamod,iaf har jag fått
det och så HAR man ju faktiskt fått en hel 
del erfarenhet och därmed mognat lite.
åtminstone fläckvis)
 
Däremot tänker jag dock behålla min barnsliga
ådra för att plocka fram den när den behövs,
och det gör den väldigt ofta,för fy satan så trist
allt skulla va annars!
 
Genetik och sånt där orkar jag inte ens bry mej
om längre,man får helt enkelt "köpa" läget som
det blev och göra det bästa av fortsättningen.
 
Att jag sen spekulerar och funderar,tycker och
anser i det tysta för mej själv om en jävla massa
grejer och konstiga iakttagelser,det lämnar jag
åt andarna och mej själv,för det andra inte vet
att jag tror,tycker och tänker,det mår dom inte
heller dåligt av.
Inte sålänge jag behandlar dom med kärlek
och respekt iaf.
 
Man får som jag brukar säja:
"Vara förbaskat glad att man blev som
man blev när man (kanske) inte blev
som man borde ha blivit".
(om man nu skulle ha behövt eller bört nåt)
 
((Bört= min böjning i skrivande stund på
detta töntiga ord som knappt kan böjas 
normalt eller ens böjas alls!))
 
Nu ska väl inte jag uppta er tid mer,jag har
förresten oxå annat att göra.Som idékläckningar
såhär mittinatten när det är tyst och lugnt och stilla.
 
SÅ gammal har jag inte blivit än att jag ger
upp FÖR tidigt.Nattgenerna har jag nämligen
fått av mor min,och så kombinerar jag dom 
med värkmutationen oxå.Bäst att göra nåt
vettigt av det delvis ovettiga annars kunde man
ju lika gärna ha slängt in badlakanet för typ
30 år sen,och det känns ju onödigt.
 
Hörs då! ♥
 
Två frukter,samma ålder!
I jämförelse:JAG till vänster!!
                       😁😅
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0