Tisdags-Wille

Igår hade jag ett större småfolk
här.Wille hade jag nämligen hämtat
i måndagskväll för han ville sova över.
 
Hemgjord kycklinghamburgare
smakade smaskens sa Wille.
 
Åh vad skönt för dej som kan ta sov-
morgon sa jag till honom innan han
la sej kvällen innan.
 
Jomenellerhur att han inte brydde sej
ett dugg om det,för redan strax efter 6
började han viska till mej och 6.20 stod
jag vid spisen och fixade gröt till honom.
 
KAN det va så att han inte ville missa en
sekund av mormorns härliga tid,eller??
 
Redan halv 9 var vi påklädda och ute,för
Wille hade naturligtvis cykeln med sej och
den var ju tvungen att luftas en sväng.
 
Till lunch stektes det pannkakor som
åts med god aptit.
 
Äpple till efterrätt smakade inte
heller fy skam!
 
Morbror R aka "Lilleman" kom på
visit,så han fick fika och så satte vi
fart med lite bakning.
Cupcakes till "Lilleman" och saffrans-
bröd till Wille.
 
Som tur var dök det inte upp nån
LusseLelle,men doften som spred
sej i köket....den var obetalbar och
Wille lycklig över sina bullar.
 
När eftermiddagssolen dalade packade
jag in unge,väska och cykel i bilen och
så for vi mot Willes trakter.
Strax efter att vi parkerat kom Lewi och
hans mamma direkt från dagis,så jag
stannade tills kidsen käkat kvällsmat och
godnattkramen var ett faktum.
 
Och sen då,jo sen kom jag hem igen och
tog direkt fram vattenkannan för att ge mina
små testplanterade kärnor en skvätt.
Till min förvåning upptäckte jag glatt en liten
men ack så välkommen plutt i ena burken.
 
Fan så spännande!
Den 26e december petade jag nämligen
ner innanmätet från nåra granatäpplekärnor.
Hoppas,hoppas att det kommer upp fler små
liv och att dom tar sej så jag får se HUR dom
utvecklas.
 
Jag kanske t.o.m blir självförsörjande och kan
konkurrera med Mandelmanns.Fett najs isf. 😂🤣
 
Skämt åsido,men det är iaf kul att se ATT
man kan så nästan vad somhelst,och har
man bara tålamod så händer det att man
får se små pluttar sticka upp ur jorden.
 
Och...nån dag SKA (läs:vill) jag ha en egen
kaffeplantage.DET vore fan det helt optimala!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0