När man är ute i riktigt god tid

I början av april fyller Wille 6 år.
Fråga mej inte hur det har gått
till,för nyss var han ju nyfödd och
låg i knä´t på mej alldeles fjunig
och bebislen.
 
Men iaf,det är ju bara att konstatera
att eftersom åren tydligen sprungit förbi
i en rasande fart,så stämmer det nog
att han faktiskt redan ÄR stor.
 
Nu har hans mamma (och han) åter
bestämt att det ska vara tema på
hans kalas.Förra året var det fotbolls-
tema,och då hade även JAG anammat
det.Iof inte helt märkligt eftersom jag ju
faktiskt själv "nästan" var fotbollsproffs
när det begav sej.Ungefär på Nacka
Skoglunds tid för den som undrar.
 
Jag borde fan (åtminstone) ha fortsatt
som landslagstränare.Tänk så kul dom
hade haft med mej på träningarna.
 
Nåväl,årets födelsedag för lilla,stora
herrn var det.
Jag fick nämligen förfrågan om att fixa
till lite attiraljer åt familjen,och tänka
sej,jag har otroligt nog REDAN gjort
klart det.
                     *VÅGEN`* på den va!
 
Inte så pjåkigt alls må jag säja.
 
I april kommer förhoppningsvis lite
bilder på pannbandsbärarna,och vem
vet,jag kanske gör ett par till mej och
prinsen oxå.
Annars blir man väl antagligen portad
från kalaset,alternativt får sitta i skamvrån
för utebliven utstyrsel.
 
Forts.följer!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0