Lördagsbesök och utebliven sömn

Igår hade jag inte sovit en blund
på hela natten från fredagskvällen
och tänkte att vaddå,jag kan väl
vila i soffan en stund på fm iaf.
Men när det kom ett meddelande
med fråga om jag ville ha lite fika-
besök,då ändrade jag mej snabbt.
 
Klart man hellre spelar lite spel
och hänger med småfolket en
stund istället.
 
Lewi ville hellre dra fram stolen
för att kolla youtubeklipp med
bussar som kör i lera.
 
Så det fick ha naturligtvis göra.
Väldigt koncentrerad och alldeles
stilla satt han för det hade mormorn
sagt till på skarpen om.
 
Nu är klockan åter mittinatten och
drygt halv tre på söndagsmorgonen.
Inte är jag trött eller sovredo,trots att
det bara blundades en jättekort stund
i soffan framåt eftermidda´n.
 
Sitter i valet och kvalet om jag ändå inte
borde ta itu med den där tavlan jag så länge
funderat på att måla men inte riktigt fått rätt
feeling för.
 
Att jag torkade skåp och lådor samt rengjorde
kylskåpet från topp till botten fick mej inte heller
att bli det minsta gäspig.
Man skulle nästan kunna tro att jag fått i mej nåt
slags uppåttjack,men det enda jag syndat med
är en liten,liten godisbit och så jävla stor socker-
chock kan väl iaf inte den ha åstadkommit så jag
snurrar runt i det ruset åtta timmar senare!!

Vi får väl se var detta slutar.
Om inte annat kan jag ju sätta mej och
räkna snöflingor iställlet för får,det vräker
nämligen ner utanför fönstret,hellre det än
att sjunka in i värsta snödepressionen.
Man får väl köra lite omvänd psykologi.
Nästa vecka ska det ju tack och lov bli
plusgrader.Men först en sisådär nästan
20 grader kallt.
 
Joråsatte!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0