Söndagsutfykt

Nog är det väl typiskt,att när man väl
kommer iväg med sin andra hälft,då
ska det börja regna och hagla!!
 
Vi hade sett framför oss en trevlig liten
utflykt i eftermiddagssolen,och nog sken
den oxå men inte på oss.Den hade lixom
stannat kvar hemma och istället parkerade
sej ett stort svart regnmoln precis där vi
stannade med bilen.
 
Bara att sitta kvar i en kvart eller så och höra
hur regnet smattrade mot taket för att sen av-
lösas av en hagelskur oxå.
 
Nästan så jag tror att mitt klimakterietillstånd
även drar till sej lokala väderavvikelser.
 
Vi fick iaf knappa tjugo minuter med skapligt
uppehåll och kunde gå ur bilen en stund.
 
Rent bildmässigt kan man ju lura
både sej själv och er till viss del
genom att bara fota det som ser
riktigt angenämt ut.
 
Sålänge solen delvis tittar fram går
det väl an,men fy fasen som jag inte
gillar grå och äckligt nedstämda moln.
 
En liten fjäder på flykt symboliserar
ganska bra både vädrets och humörets
förgänglighet och varierande tillstånd.
 
På hemväg åkte vi rakt mot nästa skur
och borta i norr sågs delar av regnbågen.
 
Som vanligt går det inte att återge på
bild dom skarpa färgerna och dess
dallrande spektrum,men å andra sidan 
har väl dom flesta av er upplevt och sett
en regnbåge IRL ett flertal gånger.
 
Imorron (läs:idag eftersom det bivit måndag)
väntar en sprillans ny vecka.Redan vecka 39
och jag vägrar att ens tänka på hur kort tid 
det är kvar tills den där gubben med vitt skägg
som hoar dyker upp.
 
Jag vill ha sommaren tillbaka,för det krävs så
förbannat mycket viljestyrka och extraenergi
för mej att rida igenom höst och vinter.
 
Jag ser årstiderna i bilder och när jag tänker på
november,december,januari,februari och ibland
oxå mars,då är det inga uppiggande motiv och
känslor som fortplantar sej i kropp och knopp.
 
Som jag sagt så MÅNGA gånger förr:
Jag är fan inte menad att bo i norr!
Det måste ha blivit nåt fel,alternativt 
att jag är adopterad men inte vet om det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0