När man agerar hobbyfotograf i låtsasateljé

I måndagskväll ryckte den här mormorn
ut och passade småprinsarna när deras
föräldrar jobbade.
 
Efter lite fika för mej och knäckeätande
för kidsen,frågade jag om jag möjligtvis
kunde få testa kameran (det lät ju bra)
och knäppa nåra bilder på dom.
 
Det fick jag visst göra sa Wille,som direkt
gick till puffen (eller om den har nåt annat
mera fancy namn) och strax gjorde även
Lewi honom sällskap.
 
Man måste va satan så snabb om yrvädret
Lewi ska fastna på bild,för han är lika ofta
utanför ramarna,och ibland även utanför
rummet i sej!
 
Nån porträttfotograf som står i en riktig
ateljé lär jag knappast bli,men jag har iaf
nåra pics på killarna  som är skapligt färska,
så man får vara glad för det åtminstone.
 
Nu ska iof vi bortse från att solen sken in
med full kraft och blekte Willes ben,jag
ville lixom inte stänga ute sensommaren helt.
 
 
Blixt på och skuggor bakom,nja det var ju
knappast optimalt.
 
 
 
 
 
 
 
Hobbyfotograf som sagt,om ens det.
När jag studerar bilderna och tänker
efter light,så vore det nog bäst om jag
lät bli överhuvudtaget och enbart ägnade
mej åt gravering och annat kladd.
 
Å andra sidan har jag inte tänkt tävla
med bilderna (ha,ha,ha),så det kanske
funkar att ha dom för sej själv iaf.
 
Är inte problemen större än så ska jag
nog överleva det oxå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0