Helt naturlikt

Så många gånger som jag på senaste
tiden tänkt att idag ska jag minsann gå
en sväng till skogen för att se om det
möjligtvis finns nån svamp på mina
favoritställen.
 
Men dagarna har lixom flutit i varann
och inte fan har jag kommit iväg.
Igår däremot,då jäklar fick vi till det.
 
Prinsen och Cindy följde förstås med,
men hur mycket vi än stirrade ner bland
löv och grenar så hittade vi inte nåra stora
fynd av skogens guld.
 
Lite skrap på botten av påsen var
vad vi lyckades finna.
Vad som däremot hittade oss,var
dom förbannat vidriga älgflugorna.
 
Alltså,dom är så jävla äckliga att jag
vill skrika,spy och slå vilt omkring mej
i ren desperation.
 
Dom följde med in i bilen och satte sej i
Cindys päls,och när jag sen kom hem
och hade gått igenom HELA mej,så nog
fan kröp det en i håret vid tinningen iaf!
 
GAHHH,primalskrik och snuskkänslor
blandades i en ofullbordad symfoni 
ackompanjerad av mina stampande fötter
och kväljningar som inte ville ta slut!
 
Just det,jag gick ju förbi tvillingarna "Tall"
i skogen.Stod där så fint böjda åt samma
håll och trivdes relativt bra trots sommarens
extrema torka.
Good for dom lixom!
 
Enda fördelen med att inte hitta
så mycket svamp är väl isf att det
inte tar så jäkla lång tid att rensa.
 
Åh andra sidan måste man äta väldigt
lååångsamt för att verkligen njuta av
som små rackarna.
 
Blir det lika torrt nästa sommar,då måste
jag utlysa kantarellsorg här hemma,för
nu börjar det trots snålande bli ganska
ont om det jag haft i frysen.
 
För jag vägrar helt enkelt KÖPA svamp
i affären,där går faktiskt min gräns,hur
märkligt det än må låta!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

kanske var det (minus flugorna) lite mysigt att komma ut i skogen en stund ändå??

Svar: Absolut,"lite" mysigt var det faktiskt.Om man bortser från flugorna alltså =)
MAJSO

2018-09-17 @ 15:20:06
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0