Det här med vänner

Nu tänker jag visst inte ha nån lång
utläggning eller skriva en halv memoar
om just vänner,det kan vi ta en annan
gång.Men däremot tänkte jag bara lite
kort berätta om hur det kan vara,åtmistone
i mitt och en av mina vänners fall.
 
Jag vet inte om ni minns U,hon bodde för
ett par år sen väldigt nära mej och vi brukade
ofta ses på fredagar för att inta vår obligatoriska
kaffedejt och då avhandla både viktiga och för
den skull mindre viktiga grejer.
 
Nu blev det ju tyvärr som så,att hon och familjen
flyttade JÄTTELÄNGT bort,ja inte till Australien 
eller Japan kanske,men iaf så långt bort att det
inte går att ta en spontanfika och sen "hej då"
i brådrasket.
 
Nu var det extremt länge sen bara hon och jag
och våra kaffemuggar möttes i givande och
härliga samtal,vi har förvisso sprungit på varann
när vi ströshoppat nåra gånger och vi skriver
meddelanden och faktiskt RIKTIGA kort som
skickas per post,men hon fattas mej nära inpå lixom!
 
Men så fick jag en lite skojsig idé nu på nattkröken.
 
Jag hämtade en zippåse,slängde ner kaffe
så det skulle räcka till minst två stora muggar
och så skrev jag ett kort och stoppade ner allt
i ett vadderat kuvert.
 
Jo,för jag tänkte som så,att om vi inte just
nu kan ses IRL,så kan vi åtminstone "ses"
i tanken över lite kaffe.
Kanske att jag oxå kan få in henne på ett
videosamtal så vi kan höja våra muggar
samtidigt i en Gevaliaskål på var sida skärmarna.
 
Medge att det är "lite" gulligt tänkt ändå! 😍
Sen återstår ju att se vad U anser.
Fast känner jag henne rätt så kommer hon
bli både överraskad och full i skratt,och då
har jag lyckats med mitt "skojeri" som ju
faktiskt oxå delvis är en hint om att vi snart
MÅSTE boka in en rejäl stund för oss själva.
Tillsammans på SAMMA ställe alltså.
 
Godnatt eller godmorgon på er,välj det
som passar er bäst vetja.
Själv ska jag fortsätta med lite nattpyssel.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0