Cosy cooking,klyfta i frihet och vildvuxet gräs

Morgonen startade med att jag fick en 
påringning där jag blev informerad om
att den nya spisen jag bett om så länge,
äntligen skulle få komma in och bo här.
 
Det märkliga är (el.kanske inte),att om
man är av det kvinnliga könet och säjer:
"gör såhär" eller "det där blir INTE bra",
helvete som man blir typ idiotförklarad då.
 
Man blir nerhyssjad och stämplad som
totalt dum i huvet,men när det sen visar
sej att man (som kvinna) faktiskt har rätt
och konstigt nog kan en hel massa,då ska
det slätas över och ignoreras.
 
Ja,ja,det är väl bara att skratta åt förlegade
syner på vad könen KAN och förväntas göra.
Men så mycket kan jag väl säja,att inte fan har
jag som vissa,tummen vare sej mitt i handen
ELLER fastnaglad "därbak",så efter många om
och men och där jag INTE gav med mej,kunde
så lilla spisen finally få sin plats i mitt kök!
                          HALLELUJA!
 
Det finns bara en STOR nackdel med
den nya sortens spisar,och det är att
dom är så förbannat små inuti.
Plåtarna ser ju ut att tillhöra folket i
"Lilleputtlandet" och om det beror på att
man inte ska laga så stora portioner måste
jag forska i.
Annars kan det bara bero på att det är nån
av motsatt kön som designat.
 
Efter pärsen i köket där jag konstant
gjorde min röst hörd och frenetiskt
återigen stod på mej med MITT vetande
och kunnande,släppte jag "klyftan" fri
i solskenet och njöt av lugnet.
Jäkla skönt att bara vara i sitt eget
goda sällskap faktiskt!
 
Jag påpekade oxå att gräset behövde
klippas,helst för ett par veckor sen,och
fick då till svar,att "jag är medveten om det"!
Sen locket på,typ säj för fan inget mer du är
ju bara kvinna!!!!
Typ så alltså!
 
Lite svårt kanske att förmedla här
HUR högt gräset faktiskt är,men
titta i mitten på bilden,ser ni nåt???
 
Man kan ANA nåt där va!!?
 
Mina solbrillor på högkant och
dom syns knappt.Då kanske ni
hajjar HUR mycket för högt gräset
verkligen är,och såhär håller det
på varenda satans växtperiod!
 
MEN,ibland tar det tydligen skruv
när Majso säjer till på skarpen och
PÅTALAR bestämt vad som borde
göras,för senare under eftermiddagen
klipptes gräset!!!!!!!!!!!
Kommentarer på det??
NÄ,inte alls faktiskt,och faktum är att
jag blev så jävla paff att jag inte kom
mej för med att fota.
 
Fast det är ju skit samma,huvudsaken
är ändå att JAG fick sista ordet idag
och att jag ibland får rätt även om det
aldrig skulle erkännas så jag hörde.
 
Jag bjuder på det,för jag VET att jag
KAN och att jag är smart så det räcker
och blir över många gånger.
 
"Hej ny vecka"  😎
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0