Text in in russian

Jag håller visst på att bli 
lite sådär lagom internationell 
verkar det som,för härom-
dagen fick jag ännu en för-
frågan om att fixa till en
mugg med namn.
 
Den här gången skulle det
vara ett namn stavat på ryska.
 
Oj då sa jag till mej själv,det
här blir inte lätt.
Dom där ryska bokstäverna ser
ju verkligen inte ut som våra.
Åtminstone inte alla och dom
blandar ju dessutom hej vilt
både stort som bak och fram.
 
Jag lyckades iaf googla mej till
nåt som dög åt h*n som frågat
om uppdraget,och nu kan jag oxå
visa hur det blev.
 
Vad jag förstår så uttalas det
typ "Gala" eller nåt åt det hållet.
Nån ryskakurs för min del tror
jag inte det blir dessvärre,jag
har nog med att prata mitt eget
i rasande fart och hinna med allt
jag vill säja in svensk.
 
Sådärja!
Hade jag inte haft den svenska
skriften så skulle man ju kunnat
tro att det här var nåt hittepå,men
si det är det ju alls,inte in russian.
 
Ja,ja.Jag antar att kaffet lär smaka
Gevalia vare sej det dricks av en ryss
eller nån annan nationalitet.I grund
och botten är vi ju främst människor
och inget annat!
 

привет тогда

(hej då)
Trackback
RSS 2.0