Tårtfredag

Precis som jag sa och som jag
av erfarenhet vet,blev det en
jäkla lång långfredag.
 
Inte ens det faktum att jag halvslumrade
i soffan gjorde att den kändes kortare.
 
Men iaf,jag fick tårtan klar i tid och 
kunde skicka iväg den till sitt öde.
 
Och den lilla Lchf-kladdkakan fick
oxå följa med och som den blev
uppskattad av mottagaren.
 
Jag hade ju inte själv smakat på den,
men nu när jag fått höra att den var
riktigt god,kan jag med lätthet baka
den fler ggr utan att vara orolig över
smaken.
 
Enkel i sin enkelhet men nog
så stilig ändå tycker jag.
 
Och som sagt Lchf-version
med extra fat.(fett alltså)
 
Eftersom jag ju har en kaka kvar
här,så tror jag faktiskt att jag ska
testa den till påskaftonens fika.
 
Vem blir inte glad av grädde och
jordgubbar lixom!
 
På tal om jordgubbar kom jag på nu,att
jag glömde smaska i mej mina choklad-
doppade förut!
 
Hur tusan kunde jag glömma det??!
 
Vad jag däremot och kors i taket
INTE glömde eller struntade i,var
att käka lite.
En riktig gourmetmiddag som det
anstår det svarta påskfåret,d.v.s jag 🤣
 
Nästan så jag skulle platsa i "Sveriges
mästerkock UTAN att gå på audition.
Det är fan inte vem som helst som kan
arrangera en sån där bricka på  mindre
än en kvart!
 
Just det,sen såg vi ju på film oxå.
Timmarna tog ju lixom aldrig slut
eftersom det var långfredag,så då
passade vi på.
 
Solsidan the movie.
 
Vet att den fått både ris och ros,
men själv väljer jag att ge den en
hel bukett Gerbera för dom blommorna
gillar jag.Och dessutom har jag ju bestämt
att det inte ska tas in nåt ris här i påsk.
 
Jahopp,det var det ja!
 Och nu är det påskafton då.
 
Jag fick iof ett påskägg redan igår
av prinsen.Jag glömde fota det,men
kan tala om att det innehöll en choklad-
kaka storlek 200 gram (perfekt till bakning)
OCH en 5 meter lång HDMI-kabel.
 
Bästa surprisen för nu slipper jag låna
av andra när det behövs.
Tack prinsen♥
 
Och god påskfortsättning på er därute!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0