Samma lika men ändå inte

Ibland händer det tydligen,att
folk inte kan ta en instruktion
och då blir det inte bra alls.
 
Så en av muggarna jag gjort
kan man säja blev lite halvt
namnslös efter att den diskats
i maskin ett antal gånger.
 
OBSERVERA att uppmaningen och
ordinationen var:
"handdisk,extra varsamt utanpå"!
 
Jorå,så nu har jag gjort ytterligare
en mugg med samma namn.
Grejen är väl bara den att man aldrig
kan få två muggar exakt lika i färgerna.
 
För hur ska jag kunna veta hur färgerna
blandas och hur många millimeter jag
dragit med exempelvis den rosa färgen.
Nä just det.
Fast snarlikt och typ i samma uppsättning
färger,DET kan jag iaf fixa.
 
Summa summarum,man får stå sitt halva
kast om man har svårt att lyssna alternativt
direkt råkar glömma bort vad som sagts om
skötselråden.
Nu är ju det här världsliga problem,för dels
kan jag ju som sagt återskapa nåt som nästan
blir som originalet,och dessutom smakar kaffet
precis likadant vare sej färgerna är aningen
mer till höger,vänster eller längst ner.
 
PUNKT!
 
På sätt och vis kan man faktiskt säja
att Tanja hade tur ändå,för eftersom
jag igår fick hem min nya och oljebaserade
penna så blev namnet extra svart och ännu
snyggare i kvalitén.
 
Lite win win trots allt!
 
Nu har vi lördag igen,för som vanligt
sitter jag här och nattugglar i min
ensamhet.Dock utan kaffe men väl i
mitt eget förträffliga sällskap! 😐
 
 
Trackback
RSS 2.0