Man ska inte reta upp sej,men....

Men ibland är det fan oundvikligt.
 
Jag skrev ju för ett tag sen att jag
kanske skulle berätta vad som stör
mej så i norden.
 
Såhär äre:
 
I huset där jag bor,bor oxå en gammal tant.
Inget ont i det alls,HON stör verkligen inte 
mej på nåt sätt.Däremot gör dom som kommer
hit och tar hand om henne det.
 
Grejen är den att hon har personal som 
tittar till henne mm,och dom är här minst
nio gånger per dygn!
 
Precis som alla andra här i huset har oxå
tanten en ytterdörr.Den ytterdörren har
snart varken dörrkarm eller gångjärn kvar,
för dom som går in och ut där slår i denna
dörr så mina rutor nästan går sönder,och
varje gång rycker jag till för det låter så in
i helvete inne hos mej.(och hos övriga grannar förstås)
 
Jag har bett snällt och förkarat men icke,inte
ett uns av respekt visas.Vare sej klockan är tre 
på eftermiddagen eller 4 på morgonen!
 
Priset togs härom veckan.När jag är på väg upp till
mej ser jag att XX är på väg UT från tanten.
(det är ju minst 20 olika personer i omlopp)
 
Jag förklarar att det är fruktansvärt lyhört,att
jag (och övriga grannar) blir störda 24/7 och
bla bla bla osv osv.Skulle du/ni vilja tänka på
det när ni DRAR upp dörren och KASTAR igen den!?
(eftersom h*n tydligen själv är lomhörd och
inte uppfattar eller ens märker att h*n DÄNGER
igen dörren som FAN)
 
"Va,jaha,vaddå,kan det kanske vara öppningen via
mobilen svarar h*n och visar nån jävla app i mobben
som klickar upp tantens dörrlås"!
 
-Eh,NÄE verkligen INTE säjer jag,och det där hördes
ju inte ens.Ni RYCKER ju i handtaget så man tror
det ska lossna varje gång.Och i allsindar,det finns väl
ett låsvred på insidan av dörren som du och ni andra
kan vrida om som normalt folk för att gå tystare...ELLER?
Och sen tvingade jag h*n att öppna så jag kunde visa
HUR ett låsvred ser ut och hur det fungerar.
H*n bara glodde på mej,och jag glodde förstås tillbaka
och skakade lite lätt på huvudet!
 
H'n börjar sen svamla om jag vetifanvad och en
massa dumheter och avslutar med:
"Fast det finns ju sånt där man kan sätta upp i
taket som dämpar ljud"!
 
-Så du menar säjer jag,att du och ni andra inte lärt
er att visa hänsyn och respekt,och för den delen
inte heller det simpla vridmomentet på ett låsvredet?
Gör som ni vill hemma hos er själva,men INTE här!
 
H*n bah:
"Fast det finns ju såna där grejer man kan sätta upp
som dämpar...."!
 
-Är du dum i hela jävla huvet,tänkte jag säja,men
sa istället:
 
-Fast du,nu är ju JAG boende här som dom andra
grannarna.VI ska ju inte behöva köpa ljudisolerings-
plattor för att du och dina kollegor inte kan öppna och
stänga en dörr normalt,för husvärden som varken bor
här och således själv inte störs av era fasoner,lär ju
knappast betala nåt sånt åt oss för att ni inte har empati
och tydligen inte själva hör hur jäkligt det låter fastän ni
står MITT I oväsendet.
 
"Fast det finns såna där....
 
For Gods sake,show some fucking respect BITCH,väste
jag tyst i munnen och gick därifrån.
VILKEN.JÄVLA.DUMSKALLE rent ut sagt.
 
Och VEM fortsätter slå i dörren?
Just det,h*n & typ resten av klientelet.
(finns ett enstaka undantag)
 
Och som om inte det förbannade jävla smällandet
i den dörren räcker,nu låter h*n och hennes kollegor
även porten stå öppen typ varje gång dom sprungit in
och ut till tanten! (minst 9ggr/dygn som sagt)
 
Nu jävlar äre krig!
Jag kan vara snäll dom första 100 gångerna,men den
101:a,då lackar jag fan ur totalt.
 
Strömförande dörrhandtag till att börja med
kanske vore nåt,och om inte det hjälper ska
jag nog komma på nåt jävligt mycket bättre!
 
Tack för ordet!
 
Nu är klockan strax två och då är det väl
typ dax för marodörerna igen!
 
GAHHHH!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0