Natterapin som försvann i en hast

Såhär var det,att jag för jättelängesen
påbörjade en tavla som jag hade ganska
höga förväntningar på.Rättare sagt så
hade jag för mitt inre en bild av hur jag
VILLE att den skulle bli.
 
Men efter att bara ha fogat dit två s.k
blommor kände jag att:
"njae,det här blev inte alls som jag tänkt",
så jag lade den åt sidan och typ ignorerade
den varenda gång jag fick syn på den.
 
Tills häromdagen när jag fick ett infall
framåt nattimmarna och mina färgpennor
åkte fram för att jobba lite.
 
Redan efter första blomman såg jag att
det verkade mesigt och inget bra alls,så
jag fogade helt enkelt dit lite fler och
fortsatte färglägga.
 
Igår ansåg jag mej inte kunna få
bättre ordning på den och bestämde
mej för att inte lägga mer tid på att
kladda och sudda.
 
Vad händer?
Jo,den blev omtyckt av en som
faktiskt kärade ner sej direkt och
ingen blev gladare än tavlan av 
att få flytta ut från hon som inte
visste riktigt VAD hon ansåg om
slutresultatet.
 
Alla har ju rätt att bli älskade för det
dom är,och även om jag störtgillade
färgerna så skulle jag ljuga om jag
sa att helheten var omtyckt.
 
Nu bor den lyckligtvis i ett kärleksfullt
hem och kommer bli älskad för sin naiva
och enkla framtoning.
 
Det finns lyckliga slut även för
den mest ifrågasatta tydligen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0